Project Foodlab Teelt Ondersteunende Voorzieningen (TOV)

Creatief maatwerk

Hightlight-Teelt-Ondersteunende-Voorzieningen-TOV-Jostijn-Ligtvoet-Fotografie

Foodlab TOV is een initiatief van REWIN en Kunstloc Brabant. De deelnemers in het Foodlab zijn: Fruitport West-Brabant, ZLTO, REWIN, 6 telers, 2 toeleveranciers, 2 creatieve dienstverleners en 4 kunstenaars. Samen onderzoeken we hoe we vernieuwende en duurzame concepten voor teeltondersteunende voorzieningen kunnen ontwikkelen. TOV is een complex onderwerp, omdat het altijd een maatwerkoplossing betreft die moet passen bij het bedrijf en de teeltmethode. Daarnaast spelen vergunningseisen een belangrijke rol. Door de problematiek vanuit verschillende gezichtspunten te benaderen, zoeken de deelnemers naar vernieuwende en toepasbare oplossingen. Vanwege de coronamaatregelen vond er vorig jaar slechts 1 fysieke bijeenkomst plaats. Eerdere ervaringen laten zien dat de aanpak met de verschillende disciplines leidt tot nieuwe ideeën. In februari 2021 kwamen de projectpartners opnieuw – online – bij elkaar. Er zit veel energie in project TOV!