Project Tafel en stoel van verbinding

Papier-maché verbindt

Om de transitie naar een biobased en circulaire economie gestalte te geven, is het belangrijk om markten en consumenten te betrekken. Dit project verbindt designers – waaronder de bekende Piet Hein Eek – met technologie, markten en consumenten in een cross-sectorale samenwerking. Het team werkt aan een stoel van biobased papier-maché.

Na een uitgebreide studie en vele testen kwam er in het project een recept tot stand met de treksterkte van vurenhout. Dit materiaal is doorontwikkeld tot een grondstof die eenvoudig is te bewerken. Die is inmiddels verwerkt in een prototype. Zo wordt in alle fases van het design- en maakproces toepasbare kennis ontwikkeld en ervaring opgedaan.

De volgende stap is om over te gaan tot serieproductie en verkoop. Hiermee brengen we niet alleen biobased producten naar een consumentenomgeving. We ondersteunen en versterken ook de partijen die actief zijn in de regionale biobased economy.